🔻سورس برنامه به همون برنامه ایی که ما خودمون مینویسیم میگن مثلا توی نت پد وقتی یه متنی رو مینویسی و سیو میکنی این یک سورس هست یا مثلا توی فتوشاپ یا 3 دی مکس یا هر برنامه دیگه ای که پروژه ایجاد میکنی و روی هارد ذخیره میکنی اینا سورس هستن  و برای اینکه پروژه ای که نوشتی از بین نره و بتونی بعدا خودت یا دیگران ازش استفاده کنن . در سی ++ برای استفاده از فایلهای سورس که با فرمتCPP. هستن میتونی هم توی نت پد و یا هر برنامه ویرایش متن بازشون کنی ولی اگه می خوای کامپایل کنی باید با کامپایلر های مخصوص این کارو بکنی مثل :CodeBlocks یا ++Borland c و ....

🔻کلا توی سیستم عامل ها هر برنامه اسناد خودش رو به صورت فایل تعریف و پیاده سازی و سازماندهی میکنه که سورس هم چیزی جز یک فایل نیست!
 

🔻سورس برنامه یعنی کد های برنامه . کد یعنی همون دستورالعمل هایی که شما به زبان برنامه نویسی میدی تا برنامه رو اجرا و هدف مورد نظرت رو بهت بده . زبان برنامه نویسی یعنی اون برنامه ای که شما کد ها رو توش می نویسی و اون می تونه تشخیص بده که شما چی نوشتی و هدفت از نوشتن برنامه چیه ؟نمونه زبان های برنامه نویسی مثلا سی شار پ .

🔻این که از سورس برای چی استفاده می کنند دقیقا شبیه اینه که شما بپرسی ی مکانیک از آچارش چطوری استفاده می کنه ؟ سورس هم دقیقا همینطوریه . یعنی شما می تونید از سورس های مختلف توی برنامه نویسی های جدیدتون استفاده کنید .

🔻سورس کار خاصی نداره فقط این که شما رو به هدفت می رسونه

🔻مثلا سورس جمع دو عدد به زبان سی پلاس پلاس


#include<iostream>
 
using namespace std;
main()
{
int a,b,c;
cout<<"Enter two numbers"<<endl;
cin>>a>>b;
c=a+b;
cout<<"Sum of two numbers are"<<c;
cout<<c<<endl;
}
🔻شما میتونید از همین سورس توی برنامه های دیگه استفاده کنی .

🔻اینکه چطوری ازش استفاده کنی بستگی به توانایی های برنامه نویسی خودت داره . این که چقدر برنامه نویسی بلدی و می تونی کد رو تحلیل کنی .

🔻در مجموع داشتن سورس یک برنامه برای برنامه نویس خیلی میتونه کمک کنه.

 

پیشنهاد برای شما: آموزش اتوکد در ماکی سایت را دنبال کنید.