بیش از 25 میلیون شرکت در سراسر جهان از اینستاگرام برای تجارت خود استفاده می کنند و بیش از 200 میلیون کاربر روزانه حداقل از یک صفحه تجاری در این فضا بازدید می کنند.

 امروزه اینستاگرام به «خانه جدیدی برای کسب و کارها و برندها» تبدیل شده است. یکی از قابلیت های این شبکه اجتماعی تبدیل صفحه شخصی به صفحه عمومی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به این نکته توجه کنید؛ وقتی صفحه شما خصوصی است، فقط افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند می توانند عکس ها و محتوای شما را ببینند. افرادی که شما را فالو نکرده اند فقط می توانند بیو و پروفایل شما را ببینند و البته امکان ارسال پیام خصوصی در دایرکت نیز وجود دارد.

در این مقاله از How To Make Instagram Public - howdiscover.com، مراحل گام به گام انتشار یک صفحه اینستاگرام را توضیح می دهیم.

 

چگونه پروفایل اینستاگرام موبایل خود را خصوصی یا عمومی کنیم (Ios یا Android)

برای خصوصی یا عمومی کردن پروفایل اینستاگرام خود، مراحل زیر را در دستگاه تلفن همراه خود دنبال کنید:

پس از باز شدن تصویر پروفایل خود در برنامه اینستاگرام، روی آن ضربه بزنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را عمومی کنیم

با ضربه زدن روی منوی همبرگر، تنظیمات را انتخاب کنید.

چگونه اینستاگرام خود را عمومی کنم

Privacy را از منو انتخاب کنید.

چگونه اینستاگرام خود را عمومی کنم

برای فعال کردن آن، دکمه حساب خصوصی را تغییر دهید.

چگونه پروفایل اینستاگرام را عمومی کنیم؟

مزایا و معایب داشتن صفحه عمومی در اینستاگرام چیست؟

در سال 2016، اینستاگرام ویژگی جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرد که به کاربران اجازه می داد تجارت خود را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهند. Business Profile امکانی بود که وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها به شدت از آن استقبال کردند و به نوعی می توان گفت اینستاگرام با این امکان کارایی و اعتبار صفحات عمومی را افزایش داد.

امکان قرار دادن مسیر ارتباطی

چگونه اکانت اینستاگرام را عمومی کنیم - امکان قرار دادن مسیر ارتباطی

یکی از بهترین مزایای این صفحات عمومی که تجاری بوده اند، امکان قرار دادن مسیر ارتباطی برای مخاطبان است. چه یک فروشگاه معمولی باشید یا یک رستوران بزرگ یا هر مجموعه دیگری. نشان دادن راه ارتباطی از طریق این فضا به کاربران بسیار خوشایند و راحت است.

امکان تجزیه و تحلیل صفحه

چگونه اکانت اینستاگرام را عمومی کنیم - امکان آنالیز صفحه

تجزیه و تحلیل پروفایل اینستاگرام برای مشاغل (insight) یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام برای مخاطبین است. به لطف این امکان، صاحب صفحه می تواند اطلاعاتی در مورد داده های اینستاگرام و تجزیه و تحلیل آن به دست آورد. منظور از تحلیل پروفایل اینستاگرام چیست؟ معنای تحلیل؛ شناخت رفتار کاربران در صفحه تا حد زیادی در این قسمت تحلیل می شود.

در واقع صاحبان برند با بررسی رفتار مخاطبان اطلاعاتی در مورد علایق و سلایق کاربران به دست می آورند. به عنوان مثال، کدام پست توسط کاربران به میزان بیشتری ذخیره یا فوروارد شده است یا کدام پست کمترین درگیری مخاطب را داشته است. اطلاعات دموگرافیک مانند سن، جنسیت، زمان آنلاین، موقعیت جغرافیایی و غیره نیز برای حساب های تجاری موجود است.

امکان قرار دادن لینک در استوری

چگونه اکانت اینستاگرام را عمومی کنیم - امکان قرار دادن لینک در استوری

قرار دادن لینک در استوری یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام است که در اختیار کاربران قرار می گیرد. البته این امکان زمانی فعال می شود که تعداد فالوورهای شما بیش از 10 هزار نفر باشد. ممکن است بپرسید خوب این احتمال چه فایده ای دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که قرار دادن لینک در استوری به شما این امکان را می دهد که فالوورهای خود را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و بازدید سایت خود را از این طریق افزایش دهید.

استفاده از تبلیغات

چگونه اکانت اینستاگرام را عمومی کنیم - استفاده از تبلیغات

شما می توانید از تبلیغات این بخش استفاده کنید. با این امکان می توانید مشتریان جدیدی پیدا کنید و تبلیغات خود را در سطح وسیع تری انجام دهید.

همانطور که می دانید استفاده از هشتگ در کپشن پست ها به دیده شدن بیشتر پست شما کمک می کند زیرا کاربران می توانند با جستجوی هشتگ مورد نظر پست را مشاهده کنند. حتی اگر جزو فالوورهای صفحه شما نباشند. توجه داشته باشید که اگر صفحه شما خصوصی باشد، به جز کسانی که جزو فالوورهای شما هستند، در هشتگ ها دیده نمی شوید.

حضور قوی تر در اکسپلورر با صفحه عمومی

نحوه عمومی کردن اکانت اینستاگرام - حضور قوی تر در اکسپلورر با صفحه عمومی

قرار دادن پست در اکسپلورر نیز به شما و کسب و کارتان کمک می کند تا در این فضا بیشتر دیده شوید که این یکی از مزایای دیگر انتشار صفحه اینستاگرام است. شاید برای شما هم سوال باشد؛ چگونه پست ها را به اینستاگرام اکسپلورر منتقل کنیم؟ برای این کار چه فرآیندی باید طی شود؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که پست های شما بر اساس فعالیت گذشته کاربران و محتوای مرتبط با آن نمایش داده می شود. به عبارت دیگر؛ پست هایی در این بخش برای شما نمایش داده می شود که قبلاً آنها را دوست داشته یا ذخیره کرده اید. نکته مهم این است که اگر صفحه شما خصوصی است و حالت تجاری ندارد، در اکسپلورر نمایش داده نمی شوید.

– شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توانید از مزایای صفحات عمومی مانند رشد بیشتر در اینستاگرام استفاده کنید و در عین حال چگونه می توانید مطمئن شوید که تنها تعداد کمی از کاربران صفحه ما به مطالب خاصی دسترسی دارند؟

یکی از راه حل های مناسبی که می توان برای این چالش استفاده کرد، استفاده از داستان ها در قالب دوستان صمیمی است. به این ترتیب بدون نیاز به خصوصی کردن صفحه خود، می توانید محتوای خاص خود را فقط به افرادی که در لیست دوستان نزدیک اینستاگرام شما هستند نشان دهید و به این ترتیب تنها افرادی که از قبل در لیست دوستان نزدیک شما هستند قادر به دیدن خواهند بود. این داستان ها شما صفحه خود را قرار داده اید.