اعلام نتایج لاتاری گرین کارت هر ساله در ماه می یعنی شش ماه پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت گرین کارت اتفاق می افتد. اما امسال به خاطر شیوع کرونا و شرایط ایالت متحده، اعلام نتایج لاتاری گرین کارت 2021 از تاریخ 6 ژوئن 2020 ساعت 19:30 در سایت در دسترس است.

dvlottery.state.gov/ESC

آموزش مشاهده جواب لاتاری 2021:

 
🛑ممنوعیت ورود ایرانیان به ایالات متحده آمریکا:

موضوع دستور ممنوعیت ورود ایرانیان به ایالات متحده آمریکا که باعناوینی همچون تراول بن Travel Ban یا فرمان بن ترامپ یا بن سوم شناخته میشود مربوط به تمام انواع ویزاهای ایالات متحده برای کسانی است که محل تولد آنها ایران میباشد. البته سه نوع ویزای F-M-J در این ابلاغ وجود ندارند یعنی ویزاهای تحصیلی F-M-J بدون هیچ ممنوعیتی در حال صدور است. اما سایر ویزاهای ایالات متحده آمریکا قبل از صدور برای ایرانیان باید از یک فیلتر تحت عنوان معافیت از ابلاغ ریاست جمعوری 9645 عبور کنند.

رئیس جمهور ترامپ علت این ابلاغ را به دلیل حفظ مردم آمریکا اعلام کرد و قبل از ابلاغ از ایران خواسته بود تا اطلاعات مسافران ایرانی که قصد سفر به ایالات متحده آمریکا دارند را به سفارت های آمریکایی ارائه بدهد، که با وجود عدم همکاری دیپلماسی ایران و ایالات متحده آمریکا، این درخواست معقول نبود و ایران نیز آن را اجرایی نکرد و فرمان ممنوعیت تهیه و ابلاغ شد.

در این فرمان که در سایت کاخ سفید در دسترس است بیان شده که برای ورود ایرانیان به ایالات متحده آمریکا ویزا صادر نشود، فقط به شرط اینکه شخص ایرانی از این دستور معاف باشد. در ضمن این معافیت ها به صورت گروهی نیست و برای هر شخص به صورت فردی بررسی و در صورت واجد شرایط بودن ویزا صادر خواهد شد.

🛑این نکته را مد نظر قرار داشته باشید، که هر دستوری در ایالات متحده آمریکا یک معافیت هم دارد. در این فرمان 9 نمونه از معافیت را بصورت روشن مطرح شده است که سه مورد آن برای ایرانیان قابل درخواست است.

🛑اگر هریک از والدین یا فرزند یا همسر شما به هر نوع ویزایی در ایالات متحده آمریکا حضور داشته باشند شما از ابلاغ ریاست جمهوری 9645 معاف هستید.

🛑اگر شما اقامت دائم کانادا دارید از ابلاغ ریاست جمهوری 9645 یا همان فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به ایالات متحده آمریکا معاف هستید.

🛑اگر قبلا در ایالات متحده آمریکا حضور داشتید و مثلا شرکتی ثبت کرده بودید یا وابستگی این چنینی به ایالات متحده آمریکا دارید نیز از ابلاغ Travel Ban معاف هستید.

شش نمونه دیگر از معافیت وجود دارد که عموما شامل ایرانیان نمیشود.

🛑در حال حاضر برای کسانی که شرایط معافیت ندارند سه راه وجود دارد:


🛑ارائه پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت ایالات متحده آمریکایی

باید از یک شرکت ایالات متحده آمریکایی معتبر، یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. این Job Offer کلید معافیت شما از ابلاغ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا خواهد بود. این کار را خودتان باید انجام دهید. هرگز برای Job Offer پول نپردازید.

🛑حضور یکی از بستگان درجه یک در ایالات متحده آمریکا در زمان مصاحبه

اگر بتوانید همسر یا فرزند یا یکی از والدین تان را به هر نوع ویزایی غیر از ویزای توریستی به ایالات متحده آمریکا بفرستید و در زمان مصاحبه به حضور ایشان در ایالات متحده آمریکا استناد کنید، شما از ابلاغ ریاست جمهوری معاف خواهید بود.


🛑مصاحبه در USCIS به جای سفارت

اگربتوانید تا قبل مصاحبه ،خوتان  را با هرنوعی ویزایی به امریکا برسانید ، شما  از ابلاغ معاف شده اید و مصاحبه در اداره مهاجرت انجام می دهید و بجای ویزا یک ضرب گرین کارت دریافت میکنید .


✅کانون پناهجویان ایران