تا کنون بیش از صدها توزیع مختلف برای لینوکس توسط افراد و شرکت های مختلف ارائه شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. سیستم عامل هایی نظیر اوبونتو ، اوپن سوزه، فدورا، بک ترک و بسیاری دیگر که در این مطلب بیشتر تمرکز خود را معطوف سیستم عامل کالی لینوکس خواهیم نمود.

انواع توزیع های لینوکس

کالی لینوکس یک توزیع از لینوکس بر پایه دبیان می باشد که با هدف انجام تست نفوذ و شناسایی نقاط آسیب پذیری انواع سیستم های کامپیوتری طراحی و توسعه داده شده است. پیش از کالی لینوکس، متخصصین امنیت و هکرها برای انجام تست ها و نفوذ های خود از توزیع بک ترک لینوکس، استفاده می نمودند. اما با معرفی کالی لینوکس، اکثر افراد به آن مهاجرت کرده و به نوعی کالی لینوکس جایگزین بک ترک گردید.

سیستم عامل کالی لینوکس شامل صدها ابزار مختلف برای انجام تست های امنیتی و نفوذ به سامانه های کامپیوتری می باشد که هر کدام از قدرت بالا و ویژگی های خاصی برخوردارند. این سیستم عامل قدرتمند توانایی نفوذ بسیار بالایی داشته و تمام کسانی که در زمینه هک و امنیت فعالیت دارند، باید آشنایی کامل با این سیستم عامل و ابزار های مختلف آن داشته باشند. در حقیقت کالی لینوکس هم برای هکرها دارای ابزار فوق العاده ای بوده تا بتوانند به راحتی با استفاده از آن به سیستم های دیگر نفوذ کنند و هم برای متخصصین امنیت تا با استفاده از این ابزارها نقاط آسیب پذیری را شناسایی و برای رفع آن تلاش نمایند.