استوری اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای گسترش پایگاه مشتریان، تقویت روابط و افزایش درآمد در پلتفرم است. تنها عیب؟ بیست و چهار ساعت بعد آنها ناپدید می شوند. شما زمان و تلاشی را که برای ساختن خود انجام داده اید تلف می کنید.

اما این کاملاً دقیق نیست. می‌توانید استوری‌ها را در صفحه نمایه خود با نکات برجسته استوری اینستاگرام ذخیره کنید، که به شما امکان می‌دهد از محتوای خود بیشترین بهره را ببرید و به عنوان مرجعی برای فالوورها عمل کنید. از آنها در این راه ها استفاده کنید.

 

نکات برجسته استوری اینستاگرام چیست؟

ویژگی هایلایت استوری اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که استوری های اینستاگرام را با گروه بندی در قالب ها یا دسته بندی ها و اجتناب از انقضای استوری 24 ساعته به طور دائمی نمایش دهید.

هنگام مشاهده، نکات برجسته داستان با داستان های معمولی یکسان به نظر می رسد. برای پرش به استوری بعدی، کاربران می‌توانند در سمت راست صفحه، روی سمت چپ ضربه بزنند، یا صفحه را نگه دارند تا استوری را متوقف کنند.

هایلایت ها راه دیگری برای نشان دادن شخصیت و هویت برند شما در صفحه پروفایل اینستاگرام شما هستند. کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای ذخیره و مدیریت محتوای استوری اینستاگرام استفاده کنند و آن را به طور منظم به دنبال‌کنندگان یک حساب ارائه کنند.

مثال هایلایت استوری اینستاگرام

مزایای Story Highlights چیست؟

استوری اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان هدف، تعامل با مشتریان و افزایش فروش است. در واقع، روزانه 500 میلیون نفر از اینستاگرام برای مشاهده استوری استفاده می کنند.

به ویژه، Story Highlights چندین مزیت را هم برای کاربران و هم برای مشاغل فراهم می کند:

پس از 24 ساعت، افرادی که اولین استوری شما را از دست داده اند می توانند محتوا را مشاهده کنند.

با اجازه دادن به آنها برای بازدید مجدد از محتوایی که قبلاً از آنها لذت می بردند، می توان فالوورهای جذاب را افزایش داد.

نمایه اینستاگرام و هویت برند شما توسط Story Highlights بهبود می یابد.

آنها بدون اینکه مجبور شوند اپلیکیشن اینستاگرام را ترک کنند و به عنوان مرجع عمل کنند، اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

چگونه از نکات برجسته استوری اینستاگرام استفاده کنیم

فرآیند راه اندازی برای هایلایت استوری اینستاگرام چندان دشوار نیست. اگر استوری ها قبلاً بخشی از استراتژی شما هستند (که باید باشید!)، محتوا فقط با چند ضربه دیگر در نمایه شما ذخیره می شود.

1. داستان های جذاب ایجاد کنید

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام

داشتن یک استوری که ارزش ذخیره کردن را داشته باشد اولین قدم در ایجاد یک هایلایت استوری اینستاگرام است. برای دستیابی به آن، روی ایجاد محتوای جذاب تمرکز کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کند. سعی کنید داستانی بسازید که:

  • از نظر بصری خوشایند
  • قابل اشتراک گذاری
  • برای مخاطب مورد نظر شما مفید است
  • قادر به ایجاد پاسخ
  • درگیر کننده

مربوط به نیازهای مشتریان شما

2. استوری اینستاگرام خود را در یک نقطه برجسته ذخیره کنید

چگونه یک استوری اینستاگرام را در هایلایت ذخیره کنیم:

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام
  • داستان را در تلفن همراه خود باز کنید
  • در پایین صفحه، روی دکمه Highlight ضربه بزنید
  • سپس یک Highlight جدید یا موجود را انتخاب کنید که می‌خواهید داستان را در آن ذخیره کنید
  • روی Save کلیک کنید تا Highlight جدید در پروفایل اینستاگرام شما نمایش داده شود

3. یک بایگانی از Story قدیمی در Highlights خود ایجاد کنید

می‌توانید چیزی بیش از داستان‌های جدید را به نکات برجسته داستان خود اضافه کنید. با فرض اینکه رکورد شما در حال حاضر برای آرشیو استوری ها تنظیم شده است، تنظیمات اینستاگرام خود را باز کنید و Archive را فشار دهید.

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام - یک آرشیو از استوری قدیمی در هایلایت خود ایجاد کنید

متناوباً، از نمایه اینستاگرام خود دیدن کنید و روی جلد برجسته‌ای را که می‌خواهید اضافه کنید فشار دهید و نگه دارید. به تب Stories بروید و Edit Highlight را انتخاب کنید. همه داستان‌های بایگانی‌شده شما نمایش داده می‌شوند و می‌توانید از همان دکمه برای اضافه کردن آن‌ها به هایلایت خود استفاده کنید.

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام - یک آرشیو از استوری قدیمی در هایلایت خود ایجاد کنید

استوری های منتشر شده قبلی در اینستاگرام را برجسته کنید.

4. نکات برجسته خود را دسته بندی کنید

 با دسته بندی نکات برجسته داستان، کاربران می توانند به سرعت محتوایی را که علاقه مند به مشاهده هستند پیدا کنند. سعی کنید داستان های خود را در زیر مجموعه هایی مانند:

  • سوالات متداول
  • نکات و ترفندها
  • جزئیات در مورد محصول.
  • فروش و پیشنهادات ویژه.
  • تصاحب توسط اینفلوئنسرها
  • پخش زنده اینستاگرام، وبینارها یا رویدادها.
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربران و دنبال کنندگان شما
  • مطالب از پشت صحنه

نمونه کاور هایلایت اینستاگرام

5. برای نکات برجسته خود کاورهای جذاب ایجاد کنید

هر برجسته در پروفایل اینستاگرام شما به طور پیش فرض با یک تصویر کوچک همراه خواهد بود. این به طور خودکار توسط اینستاگرام از یکی از استوری های مجموعه برجسته شما تولید می شود.

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام - کاورهای جذاب برای هایلایت خود ایجاد کنید

برای اصلاح جلد:

برجسته داستانی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.

Highlight Edit را انتخاب کنید.

«ویرایش جلد» را انتخاب کنید.

یک عکس از گالری خود یا یکی از داستان های برجسته خود انتخاب کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها برای جذاب نگه داشتن این بخش از نمایه اینستاگرام و سازگاری با برند، تصمیم می‌گیرند تا تصاویر جلد جداگانه برای نکات برجسته استوری خود ایجاد کنند. برای مثال، اگر از یک تم شبکه اینستاگرام برای ثابت نگه داشتن چیزها استفاده می کنید، موارد برجسته استوری سفارشی ایجاد کنید.

اگر بتوانید یک طراح گرافیک استخدام کنید فوق العاده خواهد بود. اما اگر یک گروه یک نفره هستید یا بودجه شما اجازه کمک خارجی را نمی دهد، نگران نباشید. هنوز هم می‌توانید کاورهای Highlights را بسازید که خوب به نظر برسند.

قالب های جلد استوری هایلایت اینستاگرام در Canva موجود است.

هر یک دقیقاً تنظیم و برآورد شده است، حتی طراحان بی تجربه می توانند به سرعت چیزی جذاب خلق کنند.

6. نکات برجسته خود را به خوبی حفظ کنید

ممکن است لازم باشد به مرور زمان تنظیمات برجسته خود را انجام دهید، مانند حذف کل هایلایت یا یک داستان ذخیره شده در آن. نمایش فالوورهای جدید مطالب قدیمی و نامربوط کاری نیست که بخواهید انجام دهید.

حذف یک برجسته -

برای حذف کل هایلایت:

  • به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی Highlight مورد نظر برای ویرایش کلیک کنید.
  • روی حذف برجسته کلیک کنید.
  • تأیید را فشار دهید.

حذف یک داستان از برجسته

اگر پیشنهاد ویژه به پایان رسیده باشد یا سرویس شما تغییر کرده باشد، حذف استوری های اینستاگرام از هایلایت ذخیره شده ساده است:

  • به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی Highlight your Story is saved under کلیک کنید.
  • به داستانی که می خواهید حذف کنید بروید.
  • بیشتر را انتخاب کنید.
  • حذف برجسته را انتخاب کنید.
  • تأیید را فشار دهید.

7. از اتوماسیون برای دریافت DM از استوری های ذخیره شده استفاده کنید

نحوه انجام هایلایت در اینستاگرام در پایان

هنگامی که شروع به ذخیره استوری در نمایه اینستاگرام خود کردید، پیام های مستقیم (DM) بیشتری دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که استوری اینستاگرام 50 درصد از پیام‌های تجاری به کاربر را تشکیل می‌دهد.

آیا وقت کافی برای پاسخ دادن به هر فالوور را ندارید؟ از اتوماسیون اینستاگرام به جای وادار کردن مردم برای منتظر پاسخ یا حتی بدتر از نادیده گرفتن همه آنها با هم استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که هر کاربر یک پاسخ شخصی و فوری به سؤال خود دریافت می کند، که به آنها کمک می کند تا در قیف فروش بیشتر حرکت کنند، به خصوص اگر از Stories زیاد برای تبلیغ محصولات استفاده می کنید.

به عنوان مثال می توانید:

برای کاهش فشار نوشتن DM های فردی، از Starters مکالمه استفاده کنید.

راه‌اندازهای کلیدواژه را برای ارسال خودکار پیام بر اساس زمینه DM تنظیم کنید.

یک راه‌انداز ذکر داستان راه‌اندازی کنید تا افرادی که حساب کسب‌وکار شما را در استوری خودشان برچسب‌گذاری می‌کنند، هر بار اعلان دریافت کنند.

نتیجه

نکات برجسته استوری می تواند استراتژی اینستاگرام شما را به سطح بعدی ارتقا دهد

استوری های اینستاگرام بدون شک یکی از اجزای مهم هر استراتژی اینستاگرام هستند. متأسفانه، طول عمر کوتاه آنها باعث می شود که ایجاد دارایی های Story برای مدت زمان محدود (24 ساعت) کار زیادی به نظر برسد.

با این حال، با ویژگی هایلایت استوری اینستاگرام، می توانید محتوایی را که بهترین عملکرد را دارد و جذاب ترین است، نگه دارید و دوباره به اشتراک بگذارید، از آن در نمایه خود استفاده مجدد کنید تا به دنبال کنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

منبع: https://howdiscover.com/blog/highlights-on-instagram/