اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های شبکه اجتماعی معرفی کرده است.
کاربران می توانند محتوای بسیار جذابی مانند ویدئوها، عکس ها و حلقه ها را با دوستان خود و سایر نقاط جهان از طریق سایت به اشتراک بگذارند.
از سوی دیگر، اینستاگرام یک ابزار بازاریابی فوق العاده برای شرکت ها و یک رسانه عالی برای حفظ روابط با دوستان و اعضای خانواده است.
حدود شصت درصد از کاربران اینستاگرام از این شبکه برای کشف برندها و آیتم های جدید استفاده می کنند.
به همین دلیل، اینستاگرام ابزاری ارزشمند برای هر شرکتی است که میخواهد با پایگاه مشتریان گستردهتری ارتباط برقرار کند.
نسخه امروزی اینستاگرام شامل چندین ویژگی جدید هیجانانگیز است، مانند حلقهها، استوریها، صفحه کاوش و نکات برجسته.
علاوه بر این، ابزارهای بازاریابی بسیار مؤثری را برای شرکتها فراهم میکند، مانند پستهای حمایتشده، اطلاعات تحلیل کسبوکار، ویژگیهای تبلیغاتی و فروشگاهها.
با استفاده از عملکرد دوربین داخلی برنامه، می توانید مواد بصری با کیفیت بالا تولید و تغییر دهید.
حالا یک سوال مهم به ذهن همه می رسد: چه کسی مالک اینستاگرام است؟ آیا این یک برنامه حرفه ای است؟
اولین شخصی که اپلیکیشن اینستاگرام را ایجاد کرد چه کسی بود؟
کوین سیستروم و مایک کریگر به لطف تلاشهای مشترکشان مسئول ایجاد اینستاگرام هستند.
کوین سیستروم، متولد 30 دسامبر 1983، در شهر سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، فرزند یک مدیر بازاریابی در ZipCar و یک معاون رئیس در بخش منابع انسانی در شرکت TJX Companies Inc است.
پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم و مهندسی در دانشگاه استنفورد، کار خود را به عنوان یک همکار بازاریابی در گوگل آغاز کرد، سپس به سمت مدیر محصول در یک شرکت نوپا رفت و در نهایت متوجه شد که با جوامع آنلاین کار می کند.
مایک کریگر، اهل سائوپائولو، برزیل، در یک پروژه مدرسه ای با عنوان «برای من آفتاب بفرست» شرکت کرد.
هدف این پروژه کمک به کسانی بود که در مناطقی با مقدار باورنکردنی نور خورشید زندگی میکردند، با ارسال تصاویر برای دیگرانی که در مناطقی با میزان پوشش ابری بیشتری زندگی میکردند تا علائم غم و اندوه فصلی را کاهش داد.
اگرچه او هیچ پیشینه رسمی کامپیوتری نداشت، اما زمانی که در NextStop مشغول به کار بود شروع به یادگیری کدنویسی کرد.
کریگر و سیستروم در حال کار بر روی نمونه اولیه وب سایتی به نام Burbn بودند که از نظر مفهومی شبیه به فیس بوک بود.
از این طریق کریگر و سیستروم با هم آشنا شدند. شور و شوق آنها برای بوربن به عنوان انگیزه اولیه خلاقانه برای طراحی بود.
پس از آن، سیستروم و کریگر مشاهده کردند که بخش اشتراکگذاری تصویر محبوبتر است و تصمیم گرفتند پروژه جدیدی را با استفاده از نمونه اولیه اینستاگرام به نام اسکاچ شروع کنند.
پس از تمام این توضیحات و داده ها، اگر بخواهیم بپرسیم چه کسی اینستاگرام را اختراع کرده است، در نهایت اینستاگرام را خیلی زود پس از آن تاسیس می کنند، با این که سایت در روز اول در دسترس قرار گرفت، 25000 کاربر جذب کرد. ما ادعا می کنیم که کوین و مایک قبل از فیس بوک مالک اینستاگرام بودند.
چه کسی اکنون مالک اینستاگرام است؟
مارک زاکربرگ پس از افزایش محبوبیت اینستاگرام، شیفته آن شد و بلافاصله مذاکرات برای تصاحب این شرکت را آغاز کرد. اینستاگرام اکنون زیرمجموعه فیسبوک است.
به عنوان شرط استخدام، او موافقت کرد که به کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام، استقلال کامل در مورد گسترش شرکت بدهد.
اکنون به این قسمت رسیدیم که میخواهیم به این سؤال متداول در مورد مالکیت اینستاگرام پاسخ دهیم: در نهایت، فیسبوک، شرکت اینستاگرام را در 9 آوریل 2012 به مبلغ یک میلیارد دلار نقد و سهام خریداری کرد. این در حالی بود که اینستاگرام در آن زمان فقط 13 کارگر داشت.
کوین سیستروم و مایک کریگر نقشهای ارشدی در فیسبوک داشتند تا بر توسعه و اجرای اینستاگرام در آن شرکت نظارت کنند.
در نتیجه ادغام، خدمات جدیدی مانند اشتراک گذاری ویدیو، پیام رسانی مستقیم اینستاگرام و پخش اینستاگرام در دسترس قرار گرفت.
در سال 2019، هر دو بنیانگذار فیس بوک خروج خود را اعلام کردند.
تا به حال، ما میدانیم اینستاگرام چیست، چه کسی ایده آن را ارائه کرده است و چه کسی مالک آن است.
منبع مطلب در وبسایت خارجی https://howdiscover.com/blog/who-owns-instagram/